I was just studying for a Swedish exam and putting together my application to study abroad in Sweden next year. Does anyone know how long-haired men are thought of in Sweden? I'm just curous about the general cultural attitudes.
I'm not certain, but I can tell you from experience that every swedish person i've talked to was very nice and open minded. So if many of the people in sweden are like the ones i've met, then you should have little problem.
You will have absolutely no porblem at all - indeed the new Swedish Finance Minister no less has a pony tail!
Metal-swede och simpa88 kommer ifrån Sverige, därför de kanske vill veta. Emellertid, jag tycker ätt långe hår är inte problem dit.
Ha det så bra, och Prosit!
Bragi
Hah! Hur många har studerat svenska här? Jag inte heller svensk... Bragi har absolut rätt: långt hår är inget problem i Sverige.
Hälsningar från Finland
MikeS
Jag pråtar bara lite svenska...
Så, heter du Hälsningar eller MikeS? Bor du i Finland? Taler du finsk och svensk? Så mångarna frågarna! HAHA! Jag frågar därför att jag vill besöka på Skandinavien.
Jag är inte svensk heller, med amerikansk. Jag endast har studerat svensk från en bök. Min svensk är MYCKEN dåligt! Förlåt! En endast finsk ätt jag vet är PERKELE från Extreme Duudsonit. ;-)>
Vi ses!
Hälsninger betyder 'Greetings'
Oops!!! Undskylde! Jag har inte en hjärna! Takk, Stefan.
Du har så rätt Bragi. Nej, absolut inga problem, åtminstone inte i jämförelse med de skräckhistorier jag läst på det här forumet om hur fördomsfulla folk kan vara i USA. Metal och hårdrock är dessutom populärt bland många här så du behöver inte känna dig ensam. :)
Jag bor i ett studentrum själv med delat kök vid Universitet i Luleå med utbytesstudenter från Frankrike, Tyskland, Spanien och Italien. Jag är den enda killen med långt hår här tyvärr. :(
--You are absolutley right Bragi. No, I don't think this will become an issue either to you or anyone else, atleast comparing to those horror stories I read on this on board on how prejudice poeople can be in the states. Also, metal and hardrock music is very popular among many so you have no reason to feel lonely.
I myself live in a studentroom sharing the kitchen with exchangestudents from France, Germany, Spain and Italy. Unfourtuently I'm the only guy with long hair here. :(
I know lots of swedish people with long hair, so yeah.
There are a lot of metal people in Sweden who have long hair.
Hi Kenneth,
hair length in men is a non-issue in Scandinavian countries - absolutely nothing to worry about. There are some fashion variations from time to time though, but that's not too relevant. Just grow your hair even longer and don't even think of it as an issue - Am I right, MetalSwede and SimPa?
Have fun, and check out some other parts of Europe, too!
Hans-Uwe
Långt hår är inga problem i sverige! det är så vanligt att folk inte tänker på det :)
MVH(Med Vänliga Hälsningar "with friendly greetings") Zeeall from Sweden
Sweden is lots like U.S. cuz there guys with short hair and many with long hair. The people take pride in how they look. Long hair is common.